2007. december 17., hétfő

Narancsos-csokis keksz

Ez az a recept, ami nagyot ment már a 2000-es évek elején is, és azóta, a post frissítesekor, 2020-ban is megállja a helyét. Nagyon egyszerű és finom, na ilyeneket olvashattunk anyáink-nagyanyáink kézzel írott, kockás lapokon gyűjtögetett receptjein, de ha egyszer így van? 

Hozzávalók: 

12,5 dkg vaj 
1 tojás 
20 dkg liszt 
6 dkg étkezési keményítő 
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor 
1 csapott teáskanál sütőpor 
1 (bio)narancs reszelt héja 
10 dkg étcsokoládé (vagy maradék Mikulás, esetleg Nyúl) 

A csokit apróra daraboltam, a vaj és a tojás kivételével pedig minden hozzávalót a gyúrólapra borogattam. Belemorzsoltam a vajat, beleütöttem a tojást, és amilyen gyorsan csak tudtam, összeállítottam a tésztát. Fejlettebb konyhával rendelkezők bátran tegyenek mindent a food processorba és nyomják a gombot :) Két, kb. 3 centi átmérőjű rudat sodortam belőle, és folpackba csomagolva beraktam őket a hűtőbe.

Egy óra elteltével korongokat vágtam a rudakból, sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztattam őket, jó nagy helyeket kihagyva, mert a keksz terül sülés közben, majd 180 fokos sütőbe toltam, és 10-12 perc után ki is kaptam őket. Az alja ne legyen barna! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése