2007. szeptember 27., csütörtök

Zöldborsós hús

Ismét álljon itt egy családi recept, úgy látszik, én mostanában nosztalgiázom erősen. Régóta készültem már megfőzni, szombaton úgyis elmentünk a tesómékhoz, ott álltam neki, és a családban osztatan sikert aratott (a tesóm persze ismerte, de a pasijainknak új volt, és a két kis unokahúgom is lelkesen nyomták). Gyakorlatilag egy egytálételről beszélünk, sok húsos-borsós ragu, bő lére eresztve, belefőzött grízgaluskával (eredetileg), nálam lágyra készített, nagyra szaggatott teljes kiőrlésű nokedlivel.


Hozzávalók 6-8 adaghoz:

70 dkg pulykafelsőcomb-filé (sertésből is kiváló lesz)
1 kg zöldborsó
2 kis fej hagyma
3 evőkanál olaj
só, bors, pirospaprika 
2 tojás
tk liszt és sima liszt vegyesen, amennyit a tojás felvesz

Az olaj, hagyma, pirospaprika, hús, só, bors kombóból pörköltalapot rittyentettem, és amikor már majdnem főttnek ítéltem a husit, ráborítottam a sok borsót, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje, hiszen még a galuskák is kérnek majd inni. Utánsóztam, borsoztam, és hagytam jól összefőni.

A galuskához felütöttem a tojásokat, pici olajat, sót kevertem el benne, és 2/3 1/3 arányban (a teljes kiőrlésű javára) addig liszteztem, míg lágyabb nokedlitésztát kaptam. Ebből teáskanállal nagyobb nokedliket kanalaztam a forrásban lévő raguba, majd 5 perc után elzártam alatta a melegséget.

Sári mama fejlesztése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése