2009. november 27., péntek

Joci kedvence (kókuszkocka)

Joci az én apukám volt. És volt neki a kedvenc süteménye, az a bizonyos mézes tésztájú, csokibevonatos, kókuszos kocka. Ezért hát a családban Joci kedvencének hívtuk mindig is a sütit. Hetekkel ezelőtt eszembe jutott (halottak napja?), elkértem az ősi családi receptet anyámtól, modern nő lévén átküldte e-mailben (csatolt excel táblában :), bőbeszédűen annyit írt a levélbe még, hogy " Megy a recept. Anyád." Ezen csöppet röhögtem, aztán szereztem kókuszreszeléket, és neki is láttam. Nem utoljára, de a cukor mennyiségét azóta a felére csökkentettem a családi recepthez képest. 



Hozzávalók a tésztához:

2 tojás
5 dkg margarin
3 evőkanál olvasztott méz
15 dkg cukor
40 dkg liszt (fele sima, fele rétes)
1 csomag sütőpor
2 dl tej

Hozzávalók a bevonathoz:

20 dkg vaj
25 dkg porcukor
2 dkg kakaó
5 evőkanál tej
2 evőkanál rum
kókuszreszelék

A margarint és a mézet egy bögrében jól összeolvasztottam a mikróban, majd egy mély tálba borítottam. Hozzáadtam a cukrot és a tojásokat, és fakanállal alaposan kikevertem. Belekevertem a sütőporos lisztet és a tejet, jó híg tésztát kaptam, csodálkoztam is, de működött. Kikentem margarinnal egy tepsit, kiliszteztem, és a tésztát belefolyattam, majd 170 fokos előmelegített sütőbe toltam, és jó fél órát sütöttem, tűpróbáig. Hagytam langyosra hűlni, utána borítottam ki és vágtam kockákra.

Közben elkészítettem a csokiszószt: a vajat egy kislábosba tettem, és felolvasztottam, hozzáolvasztottam a porcukrot és a kakaót is, és amikor már nem melegítettem tovább, belekevertem a rumot. Ebbe a szószba mártogattam a langyos tésztakockákat, utána a kókuszreszelékbe hempergettettem Valakivel :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése