2010. június 15., kedd

Spenótos lasagne v2.0

Volt már nekem egy spenótos lasagne próbálkozásom, nem voltam maradéktalanul elégedett az eredménnyel. Ahogyeszikúgypuffad receptje viszont egyszerűnek és finomabbnak tűnt, hát nekiláttam. Még egyszerűsítettem is rajta, rétegezze egymással a spenótos-túrós réteget a besamellel, akinek két anyja van. Én nemes egyszerűséggel összekevertem a szószokat, így gyorsítva az ügymeneten.

Hozzávalók 6 adaghoz:

50 dkg fagyasztott spenót
25 dkg túró vagy ricotta
2 gerezd fokhagyma
só, bors, szerecsendió
30 dkg lasagnetészta
10 dkg vaj
6 dkg liszt
6 dl tej
8 dkg reszelt parmezán
fél-1 dl tejszín
ízlés szerint további pár maréknyi reszelt sajt a tetejére

A spenótot kiolvasztottam. Kicsit átturmixoltam, majd belenyomtam a két fokhagymagerezdet és hozzákevertem a túrót is. 

Utána elkészítettem a besamelmártást: egy közepes lábosban (ennek később lesz jelentősége) megolvasztottam a vajat. Alacsony húfokon hozzáadogattam a lisztet, lehetőség szerint folyamatosan keverve. Kicsit megfuttattam, majd belekevertem apránként felöntve a tejet is. Csomómentesre kell keverni habverővel, folyamatosan. Ment bele só, bors és bőven szerecsendió is. Lassan forrásba hoztam, és közben belekevertem már a parmezánt is. Amikor felforrt, haladéktalanul levettem a tűzhelyről. Ekkor belekevertem a kellően nagy lábosba a spenótos-túrós elegyet. Ezzel a szósz készen is volt.

A tepsi aljába öntöttem és szétkentem a tejszínt, aztán lelkezdtem rétegezni: a tejszín tetejére került a lasagnetészta, aztán a spenótos cucc, majd ezt megismételtem még vagy háromszor. A spenót került a tetejére, én még megszórtam egy kevés sajttal. 180 fokos sütőben aztán 30 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése