2010. szeptember 14., kedd

Citromos-mákos kekszek

Megláttam Évánál, és azonnal tudtam, hogy cselekednem kell. Előbb azért megvártam, hogy feltámadjak halottaimból a szájsebészes-fülorrgégészes-táppénzes körök után, aztán usgyi, nekiláttam.

Hozzávalók:

10 dkg vaj
150 ml cukor
1 tojás
350 ml liszt
1 nagy citrom reszelt héja
fél teáskanál sütőpor
csipet só
2 evőkanál darálatlan mák, de valójában darálttal is éppolyan jó, teszteltem

A vajat, cukrot és a tojást kézimixerrel alaposan kikevertettem. Egy másik tálban összekevertem a lisztet, citromhéjat, sütőport, sót, mákot, majd hozzákevertem a vajas elegyhez. Betettem a hűtőbe, és jó egy órát hűlni hagytam.

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, a tepsiket kibéleltem sütőpapírral, majd a tésztából 1,5-2 cm-es gömböket formáltam, és tisztes távolságra helyeztem el őket egymástól. 10 perc alatt készre sültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése