2020. május 29., péntek

Kakaós-meggyes süti

Bár a csokifüggés alap, kifejezetten szeretem az olyan sütiket is, amiben kivételesen nem a csokiíz, hanem a kakaó íze dominál. Így hamar levadásztam egy kedves ismerőstől ezt a receptet, elraktároztam, és egy megfelelő pillanatban elővettem és elkövettem. Külön szépsége, hogy nem egy mai "fancy" recept, és mégis tojás- és tejmetes (nem mintha ez nálunk számítana, szerencsére, de máshol szempont lehet). Kivételesen még a fotó is vállalható lett :)


Hozzávalók.
  • 25 dkg (rétes)liszt
  • 5 evőkanál cukrozatlan kakaópor 
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél csapott kávéskanál szódabikarbóna
  • fél csomag sütőpor
  • 6 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál 20%-os ecet
  • 2,5 dl víz
  • 1 üveg magozott meggybefőtt

A száraz hozzávalókat egy mély tálba mértem, majd hozzáadtam az olajat, vizet és ecetet, majd jól összekevertem. Sütőpapírral bélelt 20X20 cm-es tepsibe öntöttem a tésztát, és a lecsepegtetett meggybefőttet belepotyogtattam. 180 fokra melegített sütőben 25-30 perc alatt sült meg. Így jó magas sütiket kaptam, legközelebb megpróbálom egy nagyobb alapterületű tepsiben laposabbra sütni, akkor a sütési idő is mérsékelhető szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése