2020. július 16., csütörtök

Húsba mártott karfiol

Valami olyasmi, mint a rántott karfiol, csak húsos bundában. Gyerekkoromban a balatoni kempingben a kultúrák metszéspontjában került képbe ez az étel, aztán a feledés homálya elfedte egészen. Most beugrott, és birizgálta annyira a fantáziámat, hogy megpróbáljam rekonstruálni. Jelentem, sikerrel.


Hozzávalók:

egy fej karfiol rózsáira szedve
fél kg darált hús
1 gerezd fokhagyma
kevés hagyma reszelve
3-4 tojás
1,5 dl tej
só, őrölt bors
4 ek (teljes kiőrlésű) zsemlemorzsa
4-5 evőkanál (teljes kiőrlésű) liszt
bő olaj a sütéshez

A karfiolt feltettem főni, forrástól számítva 3 percig főztem, leszűrtem, hűlni hagytam. A darált húst elkevertem a tojással, tejjel, majd ízesítettem a hagymával, áttört fokhagymával, sóval, borssal, majd beleadagoltam a zsemlemorzsát és a lisztet, hogy sűrű, de nem fasírtsűrű masszát kapjak. Olyan sörtésztaszerű kell, hogy legyen az állaga, talán egy picit vaskosabb annál. Az olajat odatettem melegedni, és amikor jól felmelegedett, a karfiolrózsákat belemártottam a húsos masszába, majd a bő olajba óvatoskodtam őket, és szépen megsütöttem mindkét oldalukon. Papírra szedtem, lecsöpögött, basmatis rizibizivel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése