2020. október 17., szombat

Darálós keksz speculoos edition

Az úgy volt kéremszépen, hogy vettem ugye a Kitchen Aidhez húsdaráló feltétet. És valahogy elém ugrott az amazonon még egy kekszkinyomó feltét is. Az volt a terv, hogy majd shortbreadet fogok sütni, mert az a férjem egyik kedvenc keksze, és majd akkor sütök neki, ki is számoltam, hogy jó sok shortbreadet meg kell süssek, hogy megérje ez a kis kaland, de nem baj:) Valójában nem került sokba (a sütikinyomó), és lehet vele bohóckodni. Na de elsőre nem mertem shortbreadet, hanem szépen engedelmesen megkerestem nagyanyáink darálós kekszét, és itt az ízvilágon variáltam. Én magam nem szerettem a darálóst, száraz és semmilyen, de most egy karácsonyi ízvilágra hajazó belga kekszfűszert, a speculoos fűszert raktam bele. Így eggyel izgalmasabb a történet, én meg úgyse ehetem... A család lelkes az ízétől:)

Kicsit el kellett lamentálnunk az összeszerelésen, már a youtube-on is kerestünk a "how to attach cookie press" és egyéb kifejezésekre, választ nem kaptunk a kérdésre, de megoldódott. Aztán persze az összes formát ki kellett próbáljuk, a kis kukacokat, a nagy kukacot, a villámot, a csillagot és a B-t is. Nyilván 😁


Hozzávalók:

12,5 dkg vaj
12,5 dkg cukor
2 tojás
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 ek speculoos fűszerkeverék (ebből mehetett volna picit több)

A lisztet, sütőport, fűszerkeveréket és a cukrot az aprítógép műanyag késes (tésztaösszeállító) táljába mértem, utána rakosgattam a kockázott vajat és a tojásokat. Nyomtam a gombot, 2 perc alatt morzsásra keverte a hozzávalókat. Ekkor kézzel még kicsit összegyúrtam, hogy rendesen összeálljon tésztává, majd folpackba csomagova egy órára beraktam a hűtőbe. 

Bakapcsoltam a sütőt 175 fokra.

Amikor lejárt az idő, és azt is megfejtettük, hogy kell összerakni a kézikészüléket, kézközelbe készítettem három, szilokonlappal bélelt tepsit. Csíkokat vágtam a tésztából, és elkezdtem megtömni a húsdarálót, aztán szépen elkezdtek kijönni a kis kukackák. Ha eléri a kellő hosszt a tésztaforma, csak le kell szakítani és a tepsibe hajítani, aztán lehet is tenni a kis kezeket vissza a gép alá. Ezzel a mennyiséggel 2,5 tepsi lett tele. 15-17 perc alatt sültek készre, a kis kukacok ennyi idő alatt túlsültek, a nagyobbak 15 perc alatt véleményesek lettek. Máskor legyünk okosak, és egy tepsibe egy mintát rakosgassunk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése