2020. október 29., csütörtök

Póréhagymás-makrélás fussili / zöldborsólisztes penne

Döbbenten láttam a menüterv rögzítésekor, hogy még sose blogoltam le ezt a receptet. Pedig elképesztően jó, és ebben a formában még a halat is megeszi az egész család. Most kétféle tésztával készítettem, a kevésbé egészséges durum fussilivel a családnak, és borsólisztes pennével nekem. Gyors vacsorának is kiváló választás.

Hozzávalók 5 adaghoz:

1 ek olívaolaj 
3 szál póréhagyma fehér része 
2 doboz makrélakonzerv (az egyiknek az olaját is felhasználtam)
2 dl (laktózmentes) tejszín
3 dkg reszelt parmezán
só, bors
30 dkg fussili tészta
8 dkg zöldborsólisztes penne tészta

Egy nagyobb és egy kisebb lábosban vizet tettem fel melegedni a tésztáknak.

A póréhagymát felkarikáztam, és az olívaolajon közepes hőmérsékleten párolni kezdtem, kevés sót szórtam rá. A makrélát leszűrtem, az egyik konzerv olaját is a póréra öntöttem, a másiktól megváltam. Egy müzlistálban villa segítségével enyhén összenyomkodtam a haltörzseket. 

Közben a vizek felforrtak, a tésztákat megfelelő idő alatt megfőztem, leszúrtem. 

Amikor megpárolódott a póréhagyma, hozzátettem a makrélát, majd felöntöttem a tejszínnel, borsoztam és belekevertem a reszelt parmezánt is. Rottyantottam rajta egyet, és a kész tésztákra arányosan elosztottam a ragut. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése