2021. március 19., péntek

Fatörzs kifli

Azaz kakaós csavart kifli. Ezt én az otthoni boltokban is szerettem, már ahol lehetett kapni, de kétségkívül, a házi vélhetően egészségesebb is és finomabb is. Na meg kevésbé édes. És kiválóan alkalmas anya-lánya programnak!

Hozzávalók 8 kiflihez, nagy családok, éhes szájak, duplázzanak:

2 dl tej
2,5 tk szárított élesztő
5 dkg cukor
40 dkg finomliszt
2,5 dkg puha vaj
1 kisebb tojás
1 ek holland kakaópor
+ 1 tojás a kenéshez

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a szárított élesztőt és egy tk cukrot. Kimértem a lisztet, vajat, felütöttem a tojást, közben az élesztő magához is tért a meleg közegben. A kakaóport leszámítva mindent beletettem a robotgép táljába, és elindítottam a dagasztást. Pár perc alatt szép kelt tésztává avanzsált a tésztám, ekkor (mérleggel) kettévettem a tésztát, az egyik felét egy tálba raktam és letakartam, a másikat visszatettem a robotgép táljába ismét. A kakaóport egy nagyon kevés vízzel kikevertem, ne folyjon, épp csak krémes legyen, majd hozzádagasztottam a tésztához. Szintén letakartam, és 45 perc alatt hagytam a két adag tésztámat duplájára kelni.

Ekkor mindkét tésztát 8-8 adagra osztottam, és golyóba formáltam őket. Ismét letakartam, és 20 percre magukra hagytam őket. 

Enyhén lisztezett felületen nekiláttam a kiflikészítésnek. Egy barna golyó tetejére fehéret tettem, kézzel lelapítottam, majd oválisra nyújtottam, és a hosszanti oldala felől feltekertem. Szilikonlappal bélelt tepsibe tettem őket, letakartam és újra 20 percet pihentek. A sütőt közben bekapcsoltam 175 fokra. 

Éles késsel jó mélyen bevágtam a kifliket 3-4 vágással, a felvert tojással lekentem, és 15 perc alatt megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése