2021. március 28., vasárnap

Guiness-es csokitorta

Továbbra is tart a lelkesedés a Nigella cookalong fotóversenye kapcsán. A receptjei kiválóak, már csak ezért is érdemes megpróbálni, a többi már csak a szórakozás mellé. 

Ez itt kérem, egy guiness-es csokitorta. Úgy indul, hogy öntsünk a lábosba 2,5 dl sört. Hm, nem egy tipikus csokitortarecept-kezdés, igaz? A folytatás már jobban hasonlít, a kisült tortában pedig már írmagját se lehet felfedezni a sörnek, írmagját, érted :)) marad a jó zaftos torta, megrakva egy fehér krémmel, mit kellene ezt bonyolítani? Nem kell. Próbáljátok ki, nem bánjátok meg.

Hozzávalók egy 22 cm-es tortakarikához:

2,5 dl guiness sör
25 dkg vaj
7,5 dkg cukrozatlan kakaópor
30 dkg cukor
1,5 dl tejföl
2 nagy tojás
1 csomag vaníliás cukor
27,5 dkg liszt
2,5 tk szódabikarbóna

Hozzávalók a krémhez:

30 dkg krémsajt 
15 dkg porcukor
2 tk étkezési keményítő vagy habfixáló
1,2 dl hideg habtejszín

A tortához a sütőt bekapcsoltam 180 fokra, a 22 cm-es tortakarikát kivajaztam.

Egy nagyobb lábosba öntöttem a guiness-t, beletettem a nagyobb darabokra vágott vajat, és a tűzhelyen felmelegítettem, hogy a vaj elolvadjon a sörben. Belekevertem a cukrot és a kakaóport, és lehúztam a tűzről. A tejfölben elkevertem a tojásokat és a vaníliás cukrot, majd ezt hozzákavartam a sűrű barna folyadékhoz, végül belemixeltem a szódabikarbónával elkevert lisztet is. Csomómentesre kevertem (még mindig a lábosban dolgozva), és elkészült a tészta. 

A tésztát átöntöttem a tortakarikába, majd az addigra felmelegedett sütőbe toltam 45-50 percre. Sütés után hagytam teljesen kihűlni, csak utána vettem ki a formából.

Mikor egészen kihűlt a torta tésztája, elkészítettem a krémet. A krémsajtot kikevertem a porcukorral, majd habbá vertem, a tejszínt, hozzákevertem a keményítőt is, és végül óvatosan összeforgattam a krémsajttal. Ezt a krémet kentem a tortára, aztán jöhetett a fotózás, később a fogyasztás. 

Az eredeti recept itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése