2021. május 19., szerda

Illókeksz

Megtalált ez a recept valahogy. Mondhatnánk, nemisbéka nyila eltalált :) mert az úgy volt, hogy az anyai (mostoha)nagypapám rendszeresen sütött nap, hold és csillag alakú kekszeket. Ilyen egyszerű kekszre emlékeztem, egyszerű, de nagyon finom, néha barnásabbra sült darabokra. Sajnos a recept elveszett, és már nincs is kit megkérdezni róla. És akkor jöttek ezek a madárkák, és én egyből azt gondoltam, hogy valami ilyet keresek. Nem tudom, hogy ilyen volt-e, de nekem mostantól nemisbéka illókeksz receptje alapján készül Papi égitestes sütije. Nem mintha elfelejtettem volna, a fülembe cseng a nevetése, a horkolása, emlékszem, amikor szaladt a kalapja után utcákon át a szélviharban, hogy megtáncoltatott a szalagavatómon, de így még tovább velem lesz. Jó, hogy megtaláltam ezt a receptet. Természetesen ezekkel a formákkal szaggattam ki (meg azért készült nyulas és mókusos is, mégiscsak tavasz van).

Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg vaj
29 dkg cukor
1 zacskó vaníliás cukor
1 ek brandy vagy grand marnier vagy limoncello 
1 csomag sütőpor
2 tojás
3 vagy 4 tojás sárgája
csipet só

A sütőt bekapcsoltam 170 fokra.

Az összes hozzávalót a robotgép táljába tettem, aki helyettem szépen összeállította a tésztát. Nekem nyújtáskor még egy kicsit kellett lisztezni. Öklömnyi darabokat kivéve belőle, alaposan lisztezve kinyújtottam a tésztát úgy 2-3 milliméternyire, majd kiszaggattam a formákat. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam őket, nem túl szorosra, és 8-10 perc alatt megsütöttem. Ha barnul a széle, gyorsan ki kell kapni. Jó nagy adag lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése