2021. május 19., szerda

Pocok pogácsája

Hiánypótló recept következik, mi az, hogy nincs pogácsarecept a blogon? Felháborító. Ja, de van amúgy, csak az juhtúrós. De egy "sima", azért csak elkélne. 

A történet az mögötte, hogy fogadtam Christossal, a crossfitedzővel egy másik univerzumban, amikor még nem volt covid, lehetett edzőterembe járni, még őket se tették lapátra, és gyülekezni is lehetett, szóval egy másik világban. Hogyaszondja: nyüzügék fogjanak medicinlabdát, mondom a gyakorlatot. Mondom, jaaaj már megint aaaaz, hát azt ismerem. Mondja: fogadjunk, hogy nem ismered. De igen, de nem. Na és akkor fogadtunk, nem tudom, mi lett volna, ha ő veszít, de nyilván én vesztettem, és azt kérte, a következő Crossfit Drinkre vigyek egy tál pogácsát. Ám legyen. Aztán szembesültem vele, hogy nincs is pogireceptem. Ott folytatódik, hogy ezek után haza kellett utaznunk Magyarországra a szüleim házának ürítését folytatni. Korábban már minden személyes iratot, holmit, elmentendőt elrámoltunk. Mégis, ez a pogácsarecept egyszer csak a valahonnan előkerült egy postiten, mindenki gondol, amit akar, meg hisz, amit akar, én azt hiszem, hogy az nekem "oda lett küldve". 

Aztán a pogit megsütöttem persze, meg is ettük, finom spanyol borokat ittunk mellé egy galériában, egy másik univerzumban.

Hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg vaj (ezt módosítottam a margarinról)
1 tojás sárgája
1 tk sütőpor
1,5 ek tejföl
5 dkg sajt + valamennyi a szóráshoz
1 teáskanál só

A tetejére:

további reszelt sajt
1 tojás felverve

A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra. A hozzávalókat összegyúrjuk, majd kisodorjuk nem túl vékonyra. Kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, majd sütőpapírral vagy szilikonlappal bélelt tepsibe rakjuk. Megkenjük a felvert tojással, és megszórjuk a reszelt sajttal. Az addigra felmelegedetett sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt megsütjük.

A juhtúrós pogácsát azért idelinkelem, mert díjnyertes darab (istibizti megszerkesztem, hogy jobban nézzen ki), és ha sósra vágyik valaki, akkor próbálja ki a parmezános rudat is, az mindent visz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése