2021. április 17., szombat

Liege-i gofri Dorka módra

Muszáj volt teszt alá vetni a gofrisütőt, mert az elmúlt néhány alkalommal rakoncátlankodott, igaz, nem is klasszik receptekkel dolgoztam. De többedjére is beleragadt minden, már kezdtük azt hinni, hogy a készülékünkben van a hiba. Ez a recept pedig már hónapok óta várta a sorát a listámon, akkor két legyet egy csapásra, a tárkonyos raguleves utánra pont jól jött egy gofri. Jelentem, a teszt sikerrel zárult, ha jó a recept, jó a gofrisütő is.


Hozzávalók:

25 dkg liszt (nekem ennél többet vett fel + 3 ek kellett bele)
2 tojás
1 dl tej
2 dkg friss élesztő
5 dkg kristálycukor
5 dkg jégcukor (vagy gyöngycukor vagy sima kristálycukor)
1 dkg vaj

A tejet meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt, beletettem az 5 dkg cukrot, és így felfuttattam az élesztőt. A robotgép táljába mértem a lisztet, beleütöttem a 2 tojást, majd hozzáadtam az élesztős-cukros-tejes elegyet, és a dagasztókarral dagasztani kezdtem. Közben puhára olvasztottam a vajat is, azt is belekevertem, és 5 perc alatt kidagasztottam a tésztát. Ahogy fent is írtam, nekem picit több liszt kellett bele. A végeredmény mindenképp egy lágy, ragacsos, kissé kezelhetetlen kelt tészta legyen. 

Fél órát magára hagytam (én benne hagytam a dagasztókart is). Ekkor belekevertem a jégcukrot, és a felmelegített gofrisütőbe ügyeskedtem két evőkanállal egy-egy tojásnyi halmot, majd megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése