2020. szeptember 21., hétfő

Fitt almás pite

Ősz van, alma van, almáspite szezon van. És bár nagyon szeretem a Horváth Ilona almás béles receptjét, most felcsaptam a gugli barátomat, és kerestem egy másik receptet. Olyan képet kerestem, ahol az almás réteg is vastag, és a tészta se vékony. Aztán persze egészségesebbre alakítottam, hogy én is ehessek belőle. Kompromisszumos lett, mert ez így ebben a formájában nem férne bele a 160 g-os diéta elveibe, de mégis, olyanná formáltam, hogy ha eszek belőle két kis szeletet, azért ne akadjon fent egy dietetikus szeme se, na meg a család is megegye. Sajnos az almás pitére is igaz, hogy ami jó, az nem egészséges :) Egy szónak is száz a vége, a liszt fele teljes kiőrlésű, és bár cukor is van benne, csak a tésztában, és ott is a felére csökkentve, a töltelékben eritrit van csak. Szerintem ez egy ésszerű kompromisszum, na. A recept maradós, mindenki falta.


Hozzávalók a töltelékhez:

1,5 kg alma
2 evőkanál eritrit
1 tasak vaníliás pudingpor
őrölt fahéj és szegfűszeg

Hozzávalók a tésztához:

200 g fehér liszt
200 g teljes kiőrlésű búzaliszt
80 g porcukor
80 g eritrit
150 g puha vaj
6 g sütőpor
180 g tejföl
1 csipet só
valamint 2-3 evőkanálnyi zsemlemorzsa a tészta szórásához.

Először a tölteléket készítettem el. Az almát megszabadítottam a magházától, és héjastul lereszeltem. Az eritrittel és a fűszerekkel megpároltam, majd a végén belekevertem a pudingport és hűlni hagytam. 

Mikor a töltelék langyosra hűlt, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, és nekiláttam a tésztának. A hozzávalókat kimértem, a robotgépemmel 95%-os készültségűre kevertettem, majd a konyhapultra borítottam és kézzel összeállítottam. A tésztagombócot kétfelé szedtem, az egyik felét téglalap alakúra nyújtottam, és szilikonlappal bélelt tepsibe tettem át. Megszórtam a zsemlemorzsával, majd rásimítottam a kihűlt almás tölteléket. Kinyújtottam a tészta második felét is, ráemeltem a töltelékre, és megszurkáltam a tésztát egy villával. Sütőbe toltam és 30 perc alatt megsütöttem. Kihűlve lehetett igazán jól szeletelni, és másnapra lett nagyon finom, amikor a töltelék és a tészta szépen összebarátkoztak egymással. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése