2020. szeptember 29., kedd

Vörösbabos tojáspörkölt

Van nekem egy naaaagyon egészséges szakácskönyvem, ritkán is kerül elő, hehehe. Na de szépek benne a képek, és amúgy tök jók a receptek, abszolút emberbarát, nem kell belehalni a diétás ételeibe egyáltalán. A gyerekek elő is kapták a múlt héten, és bejelöltek benne jónéhány képet, majd a lányom ki is választott közülük egyet, ezt. Aztán persze már nem ette olyan lelkesen, de megkóstolta, és az is valami. mindenki másnak nagyon ízlett. És legalább kipróbáltuk hozzá a zabtésztát, ami meglepő módon egészen finom, és még a felszívódása is igen baráti.

Hozzávalók bő 4 adaghoz

2 nagy fej hagyma
2 evőkanál olaj
1 evőkanál pirospaprika
1 evőkanál háromszoros paradicsomsűrítmény
1 evőkanál piros arany
2 dl víz
12 tojás
2 doboz vörösbabkonzerv
só, bors

Először megfőztem a tojásokat főtt tojásnak (bő 10 percet rotyogtak forrástól számítva), majd kihűtöttem. Megtisztítottam, félbe vágtam, a sárgákat kivettem és villával összetörtem, a fehérjéket kisebb-nagyobb kockákra vágtam.

Aztán elkészítettem a pörköltalapot: a hagymát tisztítottam, apróra vágtam, majd az olajon puhára pároltam. Lehúzva a tűzhelyről pirospaprikáztam, hozzákevertem a piros aranyat és a sűrített paradicsomot is. Sóztam, borsoztam, aztán hozzáadtam az összetört tojássárgákat is, és kb 2 dl vízzel elkevertem. Visszaraktam a tűzhelyre, lassan összemelegítettem az alapot, majd belekevertem a tojásfehérjét és a lecsöpögtetett vörösbabot. Egy rottyanás és már húztam is le a tűzről. Zablisztből készült tésztával (egyik nap) illetve főtt búzaszemmel (másik nap) ettük. 

Egy gluténos nyilván tudja, de itt szólnék azért, hogy a zabtészta vagy gluténmentes, vagy nem, a búzaszem biztosan nem az. Maga a főétel igen, ezért tettem oda a gluténmentes címkét!

A recept Török Eszter 100% egészség, 0% cukor! könyvéből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése