2020. szeptember 24., csütörtök

(Mustáros)-tejszínes csirkehúsgombócok

Megleptem magunkat (hosszasabb gondolkodás után) egy húsdaráló-feltéttel a Kitchen Aidhez. Nem volt olcsó, de bízom a kihasználásában. Belgiumban tragédia a darált hús helyzet, lehet kapni csodálatos darált marhát (américaine), ezen kívül általában vegyes sertés-marha darálékot, jó zsírosat, 99%-ban már beízesítve. Azt meg ki kérte? Nem is lesz sose "olyan" se a fasírt, se a semmi belőle. És szárnyas, abból semmi, állítólag láttak már olyat, aki már valaha látott darált csirkét a hiperdrága Delhaize-ben. Na ennek vége, majd mi darálgatunk veszettül KA barátommal. Elsőnek mindjárt egy csirkegombócot választottam, amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ráadásul. Most mustárral ízesítettem, de egy enyhe curry ízt is el tudok vele képzelni.


Hozzávalók:

500 g csirke felsőcomb filé darálva
só, bors
300 ml tejszín
2 teáskanál mustár
2 evőkanál vaj

A darált húst sóztam, borsoztam, majd kisebb golyókat formáltam belőle vizes kézzel. Felolvasztottam a vajat egy teflon serpenyőben, és a gombócokat átfehérítettem-pirítottam minden oldalukon. Felöntöttem a tejszínnel, picit még sóztam, belekevertem óvatosan a tejszínbe a mustárt, aztán 20 percig hagytam lassan rotyogni. Én most csak párolt zöldséggel, a férjem zöldséggel és bulgurral pusztította.

A receptet egy IR-es facebook csoportban találtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése