2021. április 28., szerda

Csúsztatott palacsinta

Csúsztatott palacsintával csak felnőttként találkoztam, valahogy ez kimaradt az életünkből. Ha sütött is valaki a családban "palacsintatortát", az sima palacsintákból volt összerakva. Ami szintén nagyon finom, de a csúsztatott, az nekem valami egészen más dimenziója a palacsintáknak, habkönnyű, isteni. Egy sűrűbb leves után főételként bőven megállja a helyét bármelyik vasárnap. Mmmmm. Meg kéne ismételni :)

Hozzávalók 4 adaghoz:

20 dkg liszt
4 tojás
12 dkg puha vaj
5 dl tej
8 dkg porcukor
csipet só
kevés olaj a sütéshez

A töltelékbe: porcukros kakaó, dió, mák, fahéj, lekvár, ki mit szeret bele. 

A tojásokat szétválasztottam. A vajat a tojássárgájákkal és a porcukorral, valamint a csipet sóval haborsa kevertem. Részletekben, állandó kevergetés mellett hozzáadtam a tejet és a lisztet is. 15-20 percre félretettem pihenni. Ekkor felvertem keményre a tojásfehérjéket habnak, majd óvatosan a tojássárgájás elegyhez forgattam.

Kiolajozott, forró palacsintasütőben keztem el sütni. Csak a palacsinták egyik oldalát kell megsütni, majd a tányérra csúsztattam. Ekkor, miközben sült a következő réteg, megszórtam egy adag töltelékkel, jó vastagon, mindenhova jusson. Aztán rácsúsztattam a következő palacsintát, és így tovább. Az utolsó, egész palacsintát sült részével felfelé fordítottam az addigra szép magasra épült palacsintatortámra. Azon melegében lehet szeletelni és nekiesni, mint tót a mamának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése