2021. április 18., vasárnap

Kakaós (karácsonyi) kekszek némi oreóbeütéssel

Ez a kabáthoz a kalahoz a kabátot tipikus esete. Történt ugyanis, hogy beszállóágon megsütöttem Nigella karácsonyi linzereit, amivel egyrészt részt vettem a Cookalong nevű fotóversenyén, másrészt jótékonysági licitre is felajánlottam. Ezzel kb 200 eurót sikerült is összegyűjteni a Luca-liciten, amivel egy rett szindrómás kislány (szüleinek) nagy álmához járultunk hozzá, hogy meg tudják venni a szemmel vezérelhető számítógépet. 

Na és akkor hetekig mindenkit azzal a kérdéssel zaklattam, hogy van-e neki olyan linzer kiszúrója, amivel a linzerek közepét karácsonyos formában lehetne kiszúrni. Aztán megoldottam másképp, elmúlt a karácsony is, én pedig tovább kutattam mindenhol linzerkiszúrókért. És akkor az amazon elém dobta a tökéletes választást, drága sem volt, nyilván megvettem. De a kiszúrók  nem várhattak majdnem egy évet a következő bevetésükre, így egy kakaós keksszel azért kipróbáltam őket. Szegények, azóta is várják, hogy leblogoljam, na most. A bal oldali kekszek nyomdapróbásak, sajnos a nyomdázós szaggatóm nem a legjobb minőségű szerintem, azt hanyagolni fogom a továbbiakban.

Hozzávalók a kakaós tésztához:

22 dkg puha vaj
14 dkg cukor
1 tojás
25 dkg liszt
9 dkg kakaópor

Hozzávalók a krémhez (fehér csokis ganache):

15 dkg fehér csoki
50 ml tejszín

A hozzávalókat összegyúrjuk, majd folpackba csomagova 1 órára a hűtőbe tesszük. 

180 fokra bekapcsoljuk a sütőt.

A tésztát kivesszük a hőtőből, és kinyújtjuk. A linzerszaggatóval kiszaggatjuk, a kiszaggatott korongok felét kiszúrjuk a mini kiszúrókkal. Sütőpapírral borított tepsire tesszük, és 12 perc alatt megsütjük a kekszeket. 

Miközben sülnek / hűlnek a kekszek, elkészítjük a ganachet. Gőz fölött összeolvasztjuk a fehér csokit a tejszínnel, majd hagyjuk langyosra hűlni.

Végül már csak az összeállítás van: a lukatlan kekszet megkenjük a ganache-al, majd ráragasztunk a tetejére egy lukasztottat. 

A kekszreceptet Csak a puffin oldalán leltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése