2020. december 20., vasárnap

Menüterv karácsonyi kontettel :)

Most nézem, csak menütervek íródnak ide, le vagyok maradva. Van leblogolnivaló néhány, ide is írom, a kolbászgolyós paradicsomleves, és a Nigella-féle linzer biztosan szeretne ide felkerülni. A téli szünetben szerintem erre is lesz idő (és kedv). 

Ellenben a nyakunkon a karácsony, konkrétan négy nap múlva. Senkit sem lep meg nyilvánvalóan, hogy én szépen készülgetek:) 

A sütikről annyit, hogy a linzer már el is fogyott egy adaggal, két kekszes dobozba szánt sütike pedig vészesen fogy (narancsos-csokis keksz és hókifli). Ami még jön: hétfőn megsütöm a zserbót, kedden a mézes krémest, hogy szépen összeérjenek az ízek, szerdán pedig kókuszkockát készítünk a gyerekekkel, szerencsére ebben (is) már partnerek, a mártogatás-hengergetés már az ő feladatuk. A mélytőben figyel két kisebb zacskóban lefagyasztva diós és mákos beigli minifalatka, egy jótékonysági liciten nyertem és zseniális, emiatt beiglit nem sütök az idén, különben is csak én szeretem, meg néha a nagyfiam.

A karácsonyi menü nem annyira követi a hagyományokat, vagy csak részben, halat fogunk enni, de ebben ki is merül. Vicceskedtem, hogy legyen "kirántott hus", aztán be is terveztem, miért ne, mi nem eszünk gyakran, mert utálom elkészíteni. A vadas pedig annyiban ünnepi nálunk, hogy azt ugyan szeretem főzni, de macerás, ezért évente egyszer vesznek rá, és az most jött el. 

Egyébként lettek volna további terveim, de nem lehet ennyit enni. Szerettem volna székelykáposztát főzni, és azért a beiglit lehet behúzom még az idén, ha fogynak a sütemények :) terveztem még gesztenyével töltött pulykát, karácsonyi mintájú nyomdázós kekszet és egy újabb adag mézeskalácsot, de ezek is csúsznak máskorra. Szilveszterig karácsony lesz, úgy érzem.

És akkor az egész hét így néz ki:

Hétfő: mustáros csirkecsíkok gnocchival
Kedd: zöldborsófőzelék snackfalatokkal
Szerda: maradék az előző két napról
Csütörtök, dec. 24., Szentnap :) és Szenteste: reggelire amerikai palacsinta (ez hagyomány nálunk), ebédre vadas marha, krokett, knédli (csak mert Valaki erre vágyott, és elém keveredett félkész állapotban a boltban), áfonyalekvár, valamit sütemény kifulladásig. 
Péntek, dec. 25. Karácsony napja: húsleves pulykából, grízgaluskával, rántott csirkemell franciasalátával, és sült krumpli.
Szombat: dec. 26. Karácsony másnapja: húsleves, lazac a férjem kivitelezésében, krumplipüré. 
Vasárnap: maradék az előző napokról

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése