2021. február 20., szombat

Fehércsokis-mascarponés csokitorta

9 éves lett a lányom, elég hihetetlen, mégegyszer ennyi, és nagykorúnak nyilváníthatjuk:) A tortát már együtt találtuk ki, ő kérte, hogy legyen csokitorta, én javasoltam a fehércsokis krémet, ő elfogadta. Ilyen a jó megrendelő-kivitelező kapcsolat. A tészta elkészítésében segített is végig, a krémet már rám hagyta, addigra ajándékott bontott, és igen lelkesen ragasztgatta a bizéket a diamond paintinges kulcstartójára.
A tészta Nigellát dícséri, a krémet én álmodtam meg még korábban, most csak előkaptam és újráztam.


Hozzávalók a csokis tésztalapokhoz:

20 dkg vaj
2,5 dl forró víz
5 dkg cukrozatlan kakaópor
10 dkg barna cukor
12 dkg kristálycukor
1 zacskó vaníliás cukor 
22,5 dkg finomliszt
1 tk sütőpor
1/2 tk szódabikarbóna
2 nagy tojás

Hozzávalók a krémhez:

4 dl hideg tejszín
1 doboz mascarpone (25 dkg)
10 dkg porcukor
2 csomag zselatin fix
12,5 dkg fehér csoki

A tésztához: bekapcsoltam a sütőt 175 fokra, a 22 cm-es tortaformát kivajaztam.
A vajat 4 részre vágtam, egy nagyobb lábosban (nem tévedés!) elkezdtem felolvasztani. Közben a vízforralóban vizet forraltam, majd ebből a 2,5 dl-t a vajra öntöttem. Hozzáadtam a barna- és a fehér cukrot, valamint a vaníliás cukrot, és a kakakóport. Addig hagytam a meleg lapon, amíg nagyjából összeolvadtak. Ekkor lehúztam, és öt percig hűlni hagytam. Kimértem a lisztet, hozzákevertem a sütőport és a szódabikarbónát. Egy másik tálban villával enyhén felvertem a tojásokat. Az öt perc leteltével a kakaós elegyhez kevertem a tojásokat (keverni kell, nehogy a meleg massza összehúzza), aztán mehetett bele több részletben a liszt is. Csomómentesre kevertem, ekkor a tészta készen is volt, nem egy hagyományos mód, az biztos. A tészta harmadát (én mérleggel mértem az egyszerűség kedvéért, úgy 33 dkg-ot) a tortaformába öntöttem, aztán 17 perc alatt megsütöttem. Ezt ismételtem még kétszer. A megsült tortalapokat sütőpapírra tettem, hogy le ne ragadjanak, ott hagytam kihűlni.

A krémhez először felolvasztottam a fehércsokit a mikróban. A mascarponéhez kevertem a porcukrot, majd a kihűlt csokit is. A tejszínt elkezdtem nem túl erős fordulaton felverni, kicsit később hozzáöntöttem a zselatin fixet, és felvertem teljesen. Óvatosan, több részletben hozzáforgattam a mascarponés krémet.

Utána már csak az összeállítás volt hátra, aztán a gyertya, a kívánás, az elfújás és a fogyasztás💝

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése