2021. február 14., vasárnap

Kinder pingui házilag

Kegyetlen finom, pont mint a bolti, habkönnyű kakaós piskótalapok között pihepuha, nem túl édes mascarponés krém, és egy roppanós csokiréteg. Épp csak tudjuk, mi van benne, nem mondom, hogy egészséges, de legalább nem adalékanyagolt finomság. Elfogyott az utolsó morzsáig, természetesen!



Hozzávalók a kakaós piskótához:

4 tojás
14 dkg cukor
6 ek olaj
1/2 tk sütőpor
9 dkg liszt 
4 dkg holland kakaópor

Hozzávalók a krémhez: 
20 dkg mascarpone
3 dl habtejszín
8 dkg porcukor
1 csomag zselatin fix

Hozzávalók a csokibevonathoz:
15 dkg étcsokoládé
9 dkg vaj
1 ek olaj

Először a piskótalapnak álltam neki. A sütőt bekapcsoltam 170 fokra. A tojásokat szétválasztás nélkül beleütöttem a robotgép keverőtáljába, majd hozzátettem a cukrot is, és a legnagyobb fokozaton jó 7-8 percig vertem. Ekkorra szép fehér, habos elegyet kaptam. Közben kimértem a lisztet, kakaóport és a sütőport hozzájuk kevertem, majd kétkanalanként adagolva, spatulával keverve a tojáshabhoz kevertem. A legnagyobb tepsit sütőpapírral béleltem, ráborítottam és elegyengettem rajta a kakaós masszát, majd a sütőbe toltam. 11 perc alatt meg is sült. Kivettem, és hagytam teljesen kihűlni. 

A krémhez először felvertem kissé a tejszínt, aztán hozzáadtam a zselatin fixet és egészen felvertem. A mascarponéhez kevertem a cukrot, aztán óvatosan összeforgattam a tejszínhabbal. 

A teljesen kihűlt piskótalapot kettévágtam, megkentem a krém felével, szépen elegyengettem, igyekeztem egészen elsimítani a krémet. Kb. fél órára a hűtőbe tettem, addig elkészítettem a csokiszószt. A csokit megolvasztottam a mikróban, majd a vajat is, de csak annyira, hogy nagyon puha legyen, ne folyjon. Összekevertem az olvasztott csokival, és belekevertem az olajat is. Kivettem a sütit a hűtőből, és a csoki kb egyharmadát ráegyengettem, folyamatosan kenve-eldolgozva rajta. Vissza a hűtőbe, újabb 20 percre. Ekkor elegyengettem rajta a krém második felét, majd rátettem a második piskótaréteget. Ismét a hűtőbe küldtem, ezúttal 2 órára. Felmelegítettem a csokit, hogy újra folyós legyen, és eloszlattam a süti tetején. Még egy hűtés, és már kész is a házi kinder pingui. Szeletelni felmelegített késsel érdemes.

Az eredeti receptet Colors in the Kitchen blogján fedeztem fel, Isten tartsa meg a jó szokását, hogy ilyeneket írogat:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése