2021. február 13., szombat

Kakaós csiga

Külföldre szakadt kislányok száját ha elhagyja, hogy "anya, úgy ennék egy kakaós csigát", azt bizony tettek kell, hogy kövessék. Én kelt tészta esetében nehezen vagyok elmozdítható a családi kalácsreceptünktől, egyszerűen szeretem és EZT szeretem, és minek próbálkozzak bármi mással. Ez most egy fél adag családi kalács (jó, megengedő módon egy egész tojást tettem bele 1,5 tojássárga helyett). A know-how-t pedig ellestem nagyjainktól. 

Hozzávalók egy kisebb adag tésztához: 

25 dkg liszt
5 dkg cukor
2 dkg élesztő
1-1,5 dl tej
1 egész tojás
4 dkg vaj

A kenéshez:

3 dkg olvasztott vaj
porcukor
holland kakaópor

Továbbá:

vaníliás cukros tej, kb. 1,5 dl

Az élesztőt a meleg, de nem forró tejben és egy teáskanál cukorral felfuttattam. A robotgép táljába tettem a lisztet, a cukrot (amiből elvettem az egy kanálnyit) és a tojást. Hozzáadtam az élesztős tejet, és lassú fordulaton dagasztani kezdtem. Mikor már kezdett összeállni a tészta, akkor adtam hozzá az olvasztott vajat. Megvártam, míg a dagasztó szép kelttésztagombóccá keveri az anyagot (ha túl lágy a tészta, egy kevés liszt, ha kemény, minimális tej kell hozzá). Lefedtem, és kelni hagytam úgy 50 percig-óráig.

Az idő leteltével elkezdtem kinyújtani a tésztát. Igyekeztem téglalap alakúra nyújtani. Megkentem az olvasztott vajjal, majd alaposan megszórtam porcukorral (szitálva), utána pedig a kakaóval (szintén szitálva). A cukrot ne sajnáljuk:) Szorosan feltekertem a tésztát, és éles késsel másfél ujjnyi vastag karikákat vágtam a tésztából. Szépen egymás mellé rakosgattam a legnagyobb tepsimben, amibe előzőleg a szilikonlapot elhelyeztem. Nem kell szorosan, de túl távol se, én szerettem volna, ha belefér egy adagba, és akkor sincs semmi, ha a kelés-sülés közben összenőnek. További 30 percig hagytam kelni a csigákat.

Közben bekapcsoltam a sütőt 180 fokra, és a kelési idő elmúltával ebbe toltam be a tepsit. 20 perc alatt megsültek a csiguszok. A tejet megmelegítettem, elkevertem benne egy fél zacsi vaníliás cukrot. A sütőből való kivétel után közvetlenül meglocsoltam a csigákat a vaníliás tejjel, és már csak a kihűlést kellett kivárni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése