2021. január 8., péntek

Mogyorós ünnepi linzer

Van Nigellának egy Cookalong nevű vetélkedőszerűsége, minden hónapban kirak egy receptet, el kell készíteni, lefotózni, feltölteni, és a szerencsés kiválasztott kap egy dedikált szakácskönyvet. Lovely, mondaná Erzsébet királynő a The Crown-ban, és tényleg az, lovely. Eddig egy téma se mozgatott meg, de a decemberi annál inkább. Linzert sütött az a jótét lélek, linzert sütöttem hát én is, többször is. Isteni finom lett és nagyon mutatós. Azóta harácsoltam cuki karácsonyos kiszúrót is mellé, mutassam? Majd megmutatom, ha legközelebb sütök, hogy milyen helyesek lesznek. Ha nagyon izgultatok volna, elárulom, hogy nem a mi képünk lett a befutó, nem nyertem könyvet, csak tapasztalatot :))




Hozzávalók:

10 dkg darált törökmogyoró (én az aprítógépben daráltam)
12,5 dkg kristálycokor (ezt a mogyoróval együtt porítottam)
30 dkg liszt
20 dkg hideg vaj
1/4 tk őrölt fahéj
csipet só
1 tojás sárgája
1 egész tojás
sárgabaracklekvár a linzerek összeragasztásához

A darált mogyorót a porított cukorral, liszttel, fahéjjal, sóval a robotgép táljába tettem, belekockáztam a hideg vajat, beletettem a tojásokat és mehetett a menet. Szinte teljesen összeállt a tészta, kicsit még kézzel átgyúrtam, majd folpackba csomagolva 1 órára a hűtőbe tettem. Felhasználás előtt 15 perccel kivettem a hűtőből, hogy kezelhető tésztát kapjak. 

A sütőt bemelegítettem 180 fokra, néhány tepsit szilikonlappal / sütőpapírral láttam el. És jöhetett a menet, a tésztát kinyújtottam kb 3 mm vastagra. Nagyobb pogácsaszaggatóval (kb 6 cm átmérőjű) szaggattam a korongokat, a felének a belsejét kisebb kiszúróval szúrtam ki. Figyelni kell rá, hogy ugyanannyi alja és teteje legyen :) Gyorsan kell dolgozni, mert ahogy olvad a vaj, úgy válik a tészta egyre ragadósabbá és kezelhetetlenebbé. A korongokat a papírral bélelt tepsikbe sorakoztattam, majd 8-10 perc alatt megsütöttem. Figyelni kell, kinek milyen a sütője, akkor jó a linzer, ha még épp nem vagy már éppen egy picit kezd világosbarnulni a széle-alja. Akkor ki kell kapni a sütőből, és rácson hagyni kihűlni.

Mikor az összes tészta kisült és ki is hűlt, baracklekvárral megkentem az alsó korongokat, majd rájuk biggyesztettem a tetejüket. Kis porcukor a tetejére (el is hagyható), dobozba be, hadd puhuljon össze egy picit. Boldog karácsonyt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése