2021. január 17., vasárnap

Pestós csiga

Maradék pizzatészta felhasználására is alkalmas. Mondjuk én nem értem, az mi, ritkán sütök pizzát, szerintem azt fagyasztva kell venni vagy rendelni, ha már pizzázunk. Itthon olyan sok mindent lehet még sütni, főzni ezen kívül, én nem pazarlom az erőimet pizzasütésre, jó, szököévente de. Így hát én _készítettem_ egy adag maradék pizzatésztát :) Licótól kaptam meg a számunkra tökéletes pizzatészta receptjét, aki Olaszországban korábban élvén nonna Rosától szerezte be (Udine). Lényeg a lényeg, ez egy rendes olasz recept, én harmadoltam, mivel csak a csigáknak kellett. Én egy kevés rozslisztet is tettem bele, de ahhoz nem eleget, hogy teljes kiőrlésűnek minősüljön, a leírásban sima lisztet írok, max 50%-ig el lehet benne menni teljes kiőrlésűvel. A kép minőségéért én kérek elnézést, mire időm volt fotózni, lement a nap és kész is voltam teljesen, ilyen lett.

Hozzávalók: 

20 dkg liszt
egy kocka friss élesztő harmada (bár nekem belecsúszott a fele)
fél kávéskanál cukor
1 kávéskanál só
1 csapott:) evőkanál olívaolaj
150 ml víz

A vizet meglangyosítottam, beletördeltem az elésztőt és hozzáadtam a cukrot. Amíg kimértem a többi hozzávalót, hagytam ébredezni. A lisztet, sót, olajat robotgép táljába mértem, nem cicóztam a még fel nem futott élesztővel, hozzákevertem azt is. Indult a dagasztás. Mikor szépen összeállt a tészta, lefedtem, és órákig kelni hagytam. Ez a hosszúság nem szükségszerű egyáltalán, ám én gyerekeket logisztikáztam közben. 

Lisztezett felületen először kissé átgyúrtam a tésztát, majd elkezdtem szépen kinyújtani. Igyekeztem téglalap formát kapni belőle. Aztán megkentem egy kb. fél üveg pestóval, illetve ahol elfogyott a pesto, másik féle maradék tésztaszószt használtam. Megszórtam reszelt sajttal, majd szorosan feltekertem. Ujjnyi vastagságú karikákra vágtam, és egymástól kissé távolabbra sorakoztattam a csigákat a tepsiben. Egy nagy tepsibe belegyötörtem az összeset, nem volt időm két adagot sütni. 

Előmelegített 200 fokos sütőbe toltam és megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése