2021. január 9., szombat

Sült tejberizs

Igen, az a tejberizs, amit a török büfében veszel, és krémes, omlós és karamelles a teteje. Úristen de jó :)

Hozzávalók 6 kis tálkához:

fél dl-nyi arborio rizs
2 dl víz
4 dl tej
0,5 dl tejszín
3 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
2 tojás sárgája
2 evőkanál étkezési keményítő
6 teáskanál barna cukor a szóráshoz

A rizst a vízben feltettem főni, amikor elkezdte beszívni a vizet, hozzáöntöttem a tejet és a tejszínt is, valamint hozzáadtam a 3 ek cukrot és a vaníliás cukrot is. Forrás után lehalkítottam alatta a melegséget, és takarékon főztem 20 percig. Ekkor a tojássárgájákkal kikevertem az étkezési keményítőt, és még kb 2 ek tejet, majd a rizshez öntöttem. Magam sem hittem benne, de szépen összehúzta. Forralni nem szabad, az első buggyanásnál le kell kapcsolni!

Közben a sütőt bemelegítettem 190 fokra. A rizses masszát elosztottam 6 hőálló tálkába, és mindegyikre szórtam 1-1 teáskanál barna cukrot, majd a tálkákat egy tepsibe állítottam és körülöntöttem kb 1-1,5 liter forró vízzel. A sütőbe tettem, és a sütőt átkapcsoltam grill funkcióra. Addig sütöttem, míg a teteje meghártyásodott és a cukor kezdett karamellizálódni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése